21.3.12

SPM...Sedih...Panik....Malatop!

Kisah SPM lagi...Hari ni confirm 90% blog cerita pasal kisah SPM diorang termasuk la aku.  Dulu aku time nak amik result memang semalaman tak tidur nyenyak. Dada berdebar je..Risau! Ye lah mak abah dah berkorban memacam demi nak tengok anak dapat result cemerlang.
 
Time depan cikgu, nak amik result memang aku target gagal 5 subjek (4 elektif+1 teras). Tetiba tengok result, cikgu bagi....jeng..jeng..jeng... tergamam kejap. Macam tak caye. Aku lulus semua subjek!!  Maths dapat A pulak tu. Add Maths memang luar jangkaan...Sejarah pun...B pulak tu. English pun sama. Bersyukur sangat-sangat.
 
Balik dengan penuh bunga-bunga dan pelangi dalam hati...Tak sangka orang yang tak berapa pandai macam aku pun berjaya jugak akhirnya walaupun tak cukup cemerlang.  Tapi aku dah buktikan yang aku dah belajar sehabis baik.
 
Hasilnya sekarang? Aku, bekas pelajar Politeknik Port Dickson, jurusan Diploma Sains Kesetiausahaan 2003-2005 dan berkhidmat sebagai Setiausaha Pejabat di jabatan kerajaan adalah sesuatu yang boleh dibanggakan. ( Tak pandai pun leh dapat kerja..ahakss...usaha berterusan itu penting)
 
Aku bangga dengan diri aku!  Terima kasih mak! Terima kasih abah!
 

2 comments:

  1. hihi..teringat time SPM dulu. bersengkang mata study last minit, kene kejar dgn warden sbb ponteng prep, makan megi tgh malam..
    kenangan..kenangan..

    yup, yang penting usaha ke arah yang lebih baik dan jangan berhenti berdoa pada Yang Esa.

    salam blogger...

    ReplyDelete
  2. Shy Syaz: Hai...thanks singgah sini..pengalaman yang mendewasakan kita kan :)

    ReplyDelete