2.1.13

Permulaan Tahun Baru 2013 Yang....Erm...

1st day kerja di tahun baru 2013 dah ada ion-ion negatif yang merasuk dalam diri.  Susahkan bila bercakap dengan orang yang sentiasa nak betul walaupun dah terbukti dia salah.  Hanya kerana pangkat di dunia, kita kena hormat lebih. Tapi maaflah saya bukan jenis tukang kipas or pengampu yang boleh ikut je rentak orang macam ni even orang tu bos or pegawai saya sendiri.  Kalau dah memang bersalah, just admit it.  Orang akan lebih respect bila kita mengaku kesalahan kita dari terus menyalahkan orang lain atas kesalahan itu.

Awal-awal dulu, saya boleh terima lagi situasi macam ni tapi bila dah terlalu melampau, hmm...pepaham sendiri je lah. Even saya masih baru saya kat sini, masih hijau kata orang..tapi banyak kepincangan yang saya nampak.  Bila ditegur, nak marah pulak.  Jangan ingat anda je tau marah, saya pun ada tahap kesabaran saya sebagai manusia.  Sekarang ni bukan kira dah, kalau dah terang-terang salah, memang tak bagi chance dah.

Semakin lama bekerja dengan orang, semakin muak dengan perangai manusia di sekeliling ni.  Andai diberikan rezeki extra oleh Allah, memang saya nak tinggalkan jawatan saya ni.  Semoga usaha saya diberkati olehNya.  InsyaAllah..

Kawan-kawan, doakan saya juga ye.  Saya juga akan mendoakan segala kebaikan dan keberkatan Allah untuk anda semua.


3 comments:

  1. manusia kadang² ego. bila merasa diri sudah berada di atas, mereka lupa yg bila² masa saja mereka akan jatuh.

    moga kita dijauhkan dari sifat² mcm tu. :)

    bertahan la selagi mampu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atie Abid: selamat tahun baru 2013! insyaAllah..yg penting sentiasa ingat kita ni just hamba Allah..

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete