20.6.12

Ada doktor praktikal je ke kat sini? Mana doktor yang betul?

Dari pagi aku kat hospital ni sampai la malam tadi, yang aku nampak cuma doktor pelatih je. Doktor yang bertauliah cuma ada time pesakit baru warded, dan untuk abah baru 2kali doktor yang betul datang check. Kul 8 pagi tadi dengan petang tadi dalam kul 7.30malam. Selebihnya semua doktor dan nurse praktikal.

Taulah hospital kerajaan tapi janganlah sampai semua pesakit, doktor dengan nurse praktikal yang buat kerja. Macam serah tugas bulat-bulat je.

Kesian abah aku jadi bahan eksperimen diorang. Asal kena amik darah je, mesti memacam karenah aku nampak. Yang salah cucuk la, amik bebanyak kali la. Macam la result blood test tu takleh nak share. Memang kena amik sendiri ek semua nurse tu. Huh!!


Yang doktor praktikal pulak datang lebih 6kali kat abah. Segala macam jenis test diorang buat.  Kalau korang la kan, kalau dah lebih 5 kali tengok cara doktor praktikal tu buat ujian strok kat abah, agak-agak korang hafal tak apa yang diorang buat? Aku memang hafal dah. Tinggal nak ingat nama setiap rawatan je. Almaklumlah, kan bahasa kedoktoran ni pelik sikit. Sosah sikit nak paham.

Harap semua hospital kerajaan ambil perhatian la ye part ni.


p/s: Pesakit macam abah aku pergi hospital nakkan rawatan lanjut bukan untuk dijadikan bahan kajian or eksperimen.

No comments:

Post a Comment